Adresa: Kaštanová 412

Vítejte na internetových stránkách ZŠ a MŠ Třinec Kaštanová

PODMITROV ZDRAVÍ SOSNU!

Podmitrov, 6. 11.

Ráno jsme si neděli užili v klidu, trošku jsme si přispali. Během dopoledne se ještě nesměle ukázalo sluníčko, a tak jsme vyrazili na procházku místními stezkami. Plnili jsme různé lesní úkoly. Z hřiště před penzionem nás už bohužel vyhnal déšť, pršelo a mžilo pak celé odpoledne. To jsme tedy strávili v budově hraním her - Bingo, manuální zručnost se šroubky a maticemi, přepis zašifrované zprávy. Po večeři jsme se seznámili s dalšími lektory Lipky. Fotografie zde. Fotografie lektorů Lipky postupně doplňovány zde.

Podmitrov, 5. 11.

Hned po ránu nám do jednoho patra "nasněžila" samolepící srdíčka a zvonečky. Některé "přimrzly" k podkladu, jiné jen tak ležely. V rámci dopoledního a krátce odpoledního programu s Lipkou jsme připravovali ovocné kapsičky z tvarohového těsta, blíže poznávali různé druhy zeleniny a ovoce formou her, nechyběly hry ani venku na čerstvém vzduchu. Odpoledne se zvedl vítr a "zavál" sněhová srdíčka i do vyššího patra. Konečně jsme měli možnost si za nasbírané smajlíky vybrat odměny ve "směnném obchodě". I když byla sobota, nelenili jsme a hodinku se poctivě učili, plnili školní úkoly zaměřené na Podmitrov. V podvečer nám některým přijeli sourozenci z mateřské školy, další spolužáci a milé učitelky. Večer byl jako obvykle strávený formou příjemné zábavy a her - určitě si nějaké vlastnoruční výrobky přivezeme domů. Fotografie z odpoledne zde. Prosím, omluvte zhoršenou kvalitu "momentek" focených v některých interiérech.

Fotografie ranní hry, snídaně,prvních vítězů "korespondenční soutěže Lipky", příprava jablečných šátečků, zeleninových a ovocných her a her staročeských zde.

4. den na ozdravném pobytu

Dnešní ráno jsme opět věnovali hledání dalšího řemesla. Objevili jsme, že dnes budeme zkoumat povolání - sedlák. Protože byla ráno na trávě námraza, teple jsme se oblékli. Oblékání nám trvalo skoro celou hodinu:). Začátek cesty byl velmi dobrodružný. Cestička vedla těsně kolem říčky Bobrůvky a naštěstí nikdo do vody nespadl. Strmý kopec lesem jsme také zvládli a odpočinuli jsme si u úlů. U Nového dvoru jsme hráli první hry. Jako správní sedláci jsme zaháněli ovce z pastvy, pěstovali brambory a seznamovali se se stromy. Na Vařejkově dvoře jsme si prohlídli domácí zvířata a obrovský kombajn. Po pozdním obědě byl odpolední klid, pak večeře, zábava, školní povinnosti a pracovní činnosti. Všechny rodiče moc zdravíme. Fotografie zde.

Podmitrov 3. den

Dnešní den byl opět velmi zajímavý. Snídaně - švédský stůl. A setkání s rodokmenem. Objevili jsme jméno ředitele papírny podle scénky. Dopoledne jsme vyráběli ruční papír, zjišťovali historii materiálů, které dneska používáme. Polední klid byl až k večeru, protože hned po obědě jsme vyrazili cestou necestou do Strážku. Ač máme ještě zásoby sladkostí z domova, balo  potřeba zásoby doplnit:). K večeru ještě bylo učení a první téměř noční hra. Pak jsme se bavili navzájem a vyráběli bambulky. Nyní je čas sprchování a přípravy na večerku. Fotografie zde.

Ozdravný pobyt, středa 2. 11. 2016

Po vydatné snídani jsme vyrazili ven. Venku nás lektoři rozdělili do 3 skupin. Každá ze skupin si prohlížela okolí Lesního penzionu Podmitrov, seznámila se se zvířátky ve voliérách a v ohradách, seznamovala se navzájem mezi sebou. Po svačině jsme cestovali v čase. Určitě poznáte na fotkách náš časoprostorový přesun. Ve skupinách jsme si povídali o rodokmenu. Každý z nás se stal učencem. Po obědě a poledním klidu jsme si prohlédli zříceninu Mitrov a seznamovali se se středověkými pojmy. Pak jsme si konečně mohli zařádit na hřišti. Po svačince už jsme plnili školní úkoly a začali psát Mitrovský deník. Nyní je již po večerce, tak - dobrou noc. Fotografie z dnešního dne zde a zde.

MILÍ RODIČE!

Do střediska PODMITROV jsme dojeli v pořádku. Jsme po večeři. Cesta trvala 3,5 hod. Řidič byl velmi šikovný,  vyhýbal se zácpám a kolonám, které vznikaly z důvodu oprav na cestě. Po večeři jsme se seznámili s pravidly bezpečného pobytu v budově, pak bylo vybalování a sladké spinkání. Pozdravy všem posíláme z postýlek. Fotografie zde.

ZDRAVÉ DNY, ZDRAVÁ 5

V rámci školního projektu „Zdravé dny“ navštívila naši školu lektorka ze Zdravé 5. Zdravá 5 je unikátní celorepublikový vzdělávací program pro základní školy. Ve dvouhodinovém bloku se žáci seznámili se zásadami zdravého stravování, s výživovým talířem, s dodržováním pitného režimu, s důležitostí pohybové aktivity. Mimo jiné se také dozvěděli, že doma připravené jídlo z čerstvých a sezónních potravin je mnohem lepší a hlavně zdravější než polotovar. Rovněž si sami připravili zdravou svačinku ze zdravých potravin, která všem moc chutnala.

Když budeš jíst pravidelné 5× denně a myslet na dostatek ovoce a zeleniny, budeš se cítit lépe a budeš se snáz soustředit nejen na školu, ale hlavně na věci, které tě baví. A to celý den - od snídaně po večeři!

Škola Zdravé 5 je určena pro žáky 1. stupně základních škol. Program seznamuje žáky s 5 základními zásadami zdravého stravování – správným složením jídelníčku, ovocem a zeleninou, pitným režimem, zásadami hygieny a bezpečnosti potravin a přípravou zdravé svačinky. Na každé téma je připraven soutěžní úkol, který plní žáci rozdělení do skupinek a pro svůj tým sbírají „pětky“. Na závěr si odnesou vysvědčení a dárečky Zdravé 5. Výuka probíhá v prostorách školy, ideálně ve třídách. Škole poskytujeme zdarma i vzdělávací materiály pro další procvičování tématu. Materiály lze také objednat online zde.

Ovoce a zelenina do škol | 23.10.2016 | zobr: 822x

Evropský projekt Ovoce a zelenina do škol má podpořit zdravé stravovací návyky dětí a přispět tak ke zvýšení spotřeby ovoce a zeleniny. Do tohoto projektu je zapojena také naše škola. Zdravá svačinka od českých firem je k nám zavážena ve čtrnáctidenních intervalech. Žáci si tak v tomto školním roce pochutnali třeba na švestkách, hroznovém vínu, jablkách, jablečné šťávě a naposled na plátcích mrkve. A že chutnala!... Zároveň žáci dostávají informační leták o daném ovoci a zelenině doplněný kvízem, křížovkou či omalovánkou. Problematika zdravého stravování je u nás také zařazována do vyučovacích předmětů a dále rozvíjena v projektových dnech. foto

stránka: 12345678910
24252627282930
pondělí, 24. července
slaví: Kristýna

Zde se můžete přihlásit pro zadávání, změnu
i odhlašování obědů.

Už se zase těším po prázdninách do školy.
ano / 138
ne / 118
Celkem hlasů: 256
Tato stránka je vytištěna z webu www.7zstrinec.cz
Těšíme se na Vaši další návštěvu.