Adresa: Kaštanová 412

Úvodní stránka

Vítejte na internetových stránkách ZŠ a MŠ Třinec Kaštanová

Podmitrov, 8. 11.

Radek měl narozeniny, zazpívali jsme mu hned u snídaně písničku a on všechny děti podělil bonbony. Ranní motivační scénka lektorů Lipky se týkala dojiček krav. Následovala výroba tvarohové pomazánky s bylinkami a příprava svačiny na malou výpravu. Dopolední výlet směroval kolem říčky Bobrůvky k Habří lávce a pak k Mitrovské farmě, kde chovají krávy. Nechyběly úkoly pro pilné žáčky. Krásné slunné odpoledne jsme využili k soutěžím a hrám venku - sbírali jsme veverčí ocásky, ale před večeří jsme opět stihli přemýšlet nad podmitrovskými úkoly. Na večer měli program připraveni členové dvou družstev. Jako myšky jsme došli do svých pokojů, rychle umýt a spát.

Milí rodičové, jsme stateční, ale už se na vás moc těšíme. Máme vás rádi.

Foto školy zde.

Podmitrov, 7. 11.

Dneska nám opět nepršelo. Ranní společnou fotku s pozdravem už znáte :-) Dopolední program s Lipkou byl zaměřený na různé druhy materiálů, na výrobu a užití lnu, nechyběly ani venkovní aktivity v lese. Po obědě se nákupuchtivá část z nás vydala opět utratit peněžní zásoby do nejbližšího obchodu, ostatní si hráli venku na hřišti a mezitím se střídali u zdobení hrnečků samolepkami. Před večerním programem jedné z našich skupin jsme se ještě stihli hodinu učit a plnit podmitrovské úkoly. Největší hladovci doplňují bříška druhou večeří, ale už je čas jít spááát. Dobrou noc.

Foto zde.

PODMITROV ZDRAVÍ SOSNU!

Podmitrov, 6. 11.

Ráno jsme si neděli užili v klidu, trošku jsme si přispali. Během dopoledne se ještě nesměle ukázalo sluníčko, a tak jsme vyrazili na procházku místními stezkami. Plnili jsme různé lesní úkoly. Z hřiště před penzionem nás už bohužel vyhnal déšť, pršelo a mžilo pak celé odpoledne. To jsme tedy strávili v budově hraním her - Bingo, manuální zručnost se šroubky a maticemi, přepis zašifrované zprávy. Po večeři jsme se seznámili s dalšími lektory Lipky. Fotografie zde. Fotografie lektorů Lipky postupně doplňovány zde.

Podmitrov, 5. 11.

Hned po ránu nám do jednoho patra "nasněžila" samolepící srdíčka a zvonečky. Některé "přimrzly" k podkladu, jiné jen tak ležely. V rámci dopoledního a krátce odpoledního programu s Lipkou jsme připravovali ovocné kapsičky z tvarohového těsta, blíže poznávali různé druhy zeleniny a ovoce formou her, nechyběly hry ani venku na čerstvém vzduchu. Odpoledne se zvedl vítr a "zavál" sněhová srdíčka i do vyššího patra. Konečně jsme měli možnost si za nasbírané smajlíky vybrat odměny ve "směnném obchodě". I když byla sobota, nelenili jsme a hodinku se poctivě učili, plnili školní úkoly zaměřené na Podmitrov. V podvečer nám některým přijeli sourozenci z mateřské školy, další spolužáci a milé učitelky. Večer byl jako obvykle strávený formou příjemné zábavy a her - určitě si nějaké vlastnoruční výrobky přivezeme domů. Fotografie z odpoledne zde. Prosím, omluvte zhoršenou kvalitu "momentek" focených v některých interiérech.

Fotografie ranní hry, snídaně,prvních vítězů "korespondenční soutěže Lipky", příprava jablečných šátečků, zeleninových a ovocných her a her staročeských zde.

4. den na ozdravném pobytu

Dnešní ráno jsme opět věnovali hledání dalšího řemesla. Objevili jsme, že dnes budeme zkoumat povolání - sedlák. Protože byla ráno na trávě námraza, teple jsme se oblékli. Oblékání nám trvalo skoro celou hodinu:). Začátek cesty byl velmi dobrodružný. Cestička vedla těsně kolem říčky Bobrůvky a naštěstí nikdo do vody nespadl. Strmý kopec lesem jsme také zvládli a odpočinuli jsme si u úlů. U Nového dvoru jsme hráli první hry. Jako správní sedláci jsme zaháněli ovce z pastvy, pěstovali brambory a seznamovali se se stromy. Na Vařejkově dvoře jsme si prohlídli domácí zvířata a obrovský kombajn. Po pozdním obědě byl odpolední klid, pak večeře, zábava, školní povinnosti a pracovní činnosti. Všechny rodiče moc zdravíme. Fotografie zde.

Podmitrov 3. den

Dnešní den byl opět velmi zajímavý. Snídaně - švédský stůl. A setkání s rodokmenem. Objevili jsme jméno ředitele papírny podle scénky. Dopoledne jsme vyráběli ruční papír, zjišťovali historii materiálů, které dneska používáme. Polední klid byl až k večeru, protože hned po obědě jsme vyrazili cestou necestou do Strážku. Ač máme ještě zásoby sladkostí z domova, balo  potřeba zásoby doplnit:). K večeru ještě bylo učení a první téměř noční hra. Pak jsme se bavili navzájem a vyráběli bambulky. Nyní je čas sprchování a přípravy na večerku. Fotografie zde.

Ozdravný pobyt, středa 2. 11. 2016

Po vydatné snídani jsme vyrazili ven. Venku nás lektoři rozdělili do 3 skupin. Každá ze skupin si prohlížela okolí Lesního penzionu Podmitrov, seznámila se se zvířátky ve voliérách a v ohradách, seznamovala se navzájem mezi sebou. Po svačině jsme cestovali v čase. Určitě poznáte na fotkách náš časoprostorový přesun. Ve skupinách jsme si povídali o rodokmenu. Každý z nás se stal učencem. Po obědě a poledním klidu jsme si prohlédli zříceninu Mitrov a seznamovali se se středověkými pojmy. Pak jsme si konečně mohli zařádit na hřišti. Po svačince už jsme plnili školní úkoly a začali psát Mitrovský deník. Nyní je již po večerce, tak - dobrou noc. Fotografie z dnešního dne zde a zde.

MILÍ RODIČE!

Do střediska PODMITROV jsme dojeli v pořádku. Jsme po večeři. Cesta trvala 3,5 hod. Řidič byl velmi šikovný,  vyhýbal se zácpám a kolonám, které vznikaly z důvodu oprav na cestě. Po večeři jsme se seznámili s pravidly bezpečného pobytu v budově, pak bylo vybalování a sladké spinkání. Pozdravy všem posíláme z postýlek. Fotografie zde.

ZDRAVÉ DNY, ZDRAVÁ 5

V rámci školního projektu „Zdravé dny“ navštívila naši školu lektorka ze Zdravé 5. Zdravá 5 je unikátní celorepublikový vzdělávací program pro základní školy. Ve dvouhodinovém bloku se žáci seznámili se zásadami zdravého stravování, s výživovým talířem, s dodržováním pitného režimu, s důležitostí pohybové aktivity. Mimo jiné se také dozvěděli, že doma připravené jídlo z čerstvých a sezónních potravin je mnohem lepší a hlavně zdravější než polotovar. Rovněž si sami připravili zdravou svačinku ze zdravých potravin, která všem moc chutnala.

Když budeš jíst pravidelné 5× denně a myslet na dostatek ovoce a zeleniny, budeš se cítit lépe a budeš se snáz soustředit nejen na školu, ale hlavně na věci, které tě baví. A to celý den - od snídaně po večeři!

stránka: 12345678
293031
sobota, 27. května
slaví: Valdemar

Zde se můžete přihlásit pro zadávání, změnu
i odhlašování obědů.

Celkem hlasů:
Tato stránka je vytištěna z webu www.7zstrinec.cz
Těšíme se na Vaši další návštěvu.